torsdag 23 juni 2011

Tjoho...jag har lärt mig något nytt!


PIONERNA BLOMMAR precis som VÅR FANTASTISKA KLÄTTERHORTENSIA 
 Jag har lärt mig att redigera mina Iphone bilder jättelätt, trodde jag....det tog nog en timma eller två men  nu får jag alla på rätt håll. Ja man måste våga testa & trycka men lätt var det inte. Bilderna och texten åker fram och tillbaka, precis som vi.
Vi åker alltid från Sverige när vår trädgård är som vackrast. Typ nu. 
             
                          


  Jag är i alla fall nästan färdigpackad och har bara lite kvar.
 Skönt när man måste åka hemifrån 05 30 på midsommardagen.

Skall planera lite
inför morgondagen
då vi får lite gäster.
men bara på lunch. 
Jag gör min farfars kanongoda sill.
Tack farfar i himlen för de receptet de är många som gör det nu för tiden. Här kommer receptet och allt är på känsla. Klipp matjesfileeér i mindre bitar typ 2 cm. Skölj dem. Häll grädde i en skål vispa ner fransk senap efter smak. Hacka fullt med kokta ägg och lägg ner i grädden med en massa finklippt dill. Lägg sen i sillen. Vill man kan man ha hackad lök i. Färskpotatis, knäcke och en god ost. FÄRDIGT!
Ja ja, 2,5 dl grädde, 4 ägg, 2 påsar Mor Brittas matjesfileér......häll i mer grädde om så behövs. 
Senap, lök och dill efter smak. 
GLAD MIDSOMMAR ALLA!
Ha en skön semester!
 
 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar