torsdag 9 juni 2011

Idag Moderådet

Idag äe en ny härlig dag. Skall börja med en promenad upp till ateljén. Packa lite kort och tryck till Tilde butik & galleri i Simrishamn. Lunch med kära tjejer från Kappahl och sen lyssna på Lotta Ahlvar från Moderådet på Textilmuseet i Borås. Vilken dag! 
Imorgon är en annan dag och då fyller lilla mamma 85 år. Jag har bjudit hit hennes väninnor och tvillingsyster på damlunch. Så ikväll blir det stor shopping & matlagning då vi också skall ha ett 
mysigt kalas på lördag med närmaste släkten.

Lilla mamma....vart tog du vägen?
Du som var så snabb i både kropp & knopp. Kroppen är still going......men
lilla hjärnan är det lite si & så med. Jag saknar ditt stöd och jag saknar all hjälp som du gav. 
Allt det där som aldrig var något problem för dig!
- De fixar jag!
Jag vill fråga dig så mycket om min bokföring, min firma & allt som du var så bra på....
nu måste jag bara säga att allt är bra för då mår du bäst.
Lilla älskade mamma, vad jag saknar dig!!!
Jaha....detta blev just en snygg dag där tårarna rinner och man tänker tillbaka.....
men jag skall göra det finaste kalas du kan tänka dig.
Jag skall måla hela världen lilla mamma och allt skall bli så ljust & glatt för dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar