onsdag 22 juni 2011

Blev full i skratt när jag öppnade min mail idag. Hade fått ett webbalbum från Stefan....Åhhh tänkte jag vá kul sen läste jag rubriken "Svetskurs". Han gick på svetskurs i Göteborg för några veckor sedan & de var de bilderna han skickat till mig. Nu är han ju en gammal fotograf så bilderna var ju fina men jag trodde han hade gjort något kul bildspel från någon semester eller fest. Arvid, sonen känns som han flyttat hemifrån. Kommer hem då & då. Helt plötsligt har han blivit så vuxen och sköter sig helt och hållet själv. Flyttar väl hem nu när vi åker på semester. På lördag 05 30 åker vi till Landvetter och tar flyget till Santorini där vi har hyrt en caveapartament i tre nätter sen åker vi vidare till "världens ände" Anafi. Ja, grekerna kallar den så. Den ligger bortanför Santorini så det är inte så många som åker dit.så då gör vi det. 
Måste hjälpa till att räta upp Greklands ekonomi. Nu vill alla ha cash för de inte litar på någon så var det redan förra året. Så det är bara att ladda plånboken.
Jag har hängt fram mina kläder för att hänga tillbaks vissa igen. Så liten packning som möjligt. Stefan har en stor ryggsäck och jag en liten till handbagage och sen strandväska. Böcker och akvareller skall ner. + lite pannlampor, läslampor, mygga, kniv & necessär. Den väger alltid mest. Nu när jag har långt hår så behövs en massa balsam för att reda ut detta hårsvall. Men sminket blir som vanligt en kajalpenna och ett läppstift.
Midsommarafton blir här hemma för lunch med mamma, hennes tvillingsyster, kusin och några vänner. Kollade precis flygbussar och den första går 07 20 så det blir taxi till Landvetter. Man kan ju inte ens be en kompis att köra på midsommardagen. Sist vi åkte den dagen eller skulle åka midsommardagen då kom vi en dag för sent. Missade flyget alltså. Mitt fel. Vilken mardröm, har rest i jobbet i 25 år aldrig missat ett plan. 
Ha ha vi fick köpa nya biljetter för 6000:- så kom vi iväg 3 dagar senare. Tjoho

1 kommentar:

  1. Vilken mardröm! Att missa flyget med en dag! Hur gick det till?!

    Gillar det du skrev förstås att du laddat plånboken inför Greklandsresan...:) Men självklart behöver det inte bli så dyrt heller, men har i och för sig hört att det är dyrare på Santorini och Myconos än på de andra öarna. I alla fall ska det bli kul att höra hur det är på Santorini nu - jag var där 1982...
    Jag sätter upp din fina blogg på min blogglista!
    Kram

    SvaraRadera