söndag 19 juni 2011

Fredagens middag lyckad....

...gästerna mumsade och åt.....HÄRLIGT när de låter om gästarena....mmmmm åååååå.......lyckat med andra ord. Igår hade vi en rolig dag, Ann & jag. Dagen började med att hon var TVUNGEN att köpa en ny bil och jag hängde med direkt. Vi kollade på Hedin & 7H, fina bilar och många,  på måndag bestämmer hon sig. Vi åkte sedan vidare till Rydals museum och kollade på en "mässa" om Smultronställen i Sjuhärad. Alltså  ekologiska & fair trade företag som finns runt om i bygden. Många fantastiska sådana.
Här kunde man smaka sig riktigt mätt bland, bröd, godis, ostar & korvar.
Man fick med sig en jättefin & inspirerande liten bok hem om detta. 
Det som däremot slår mig att med alla dessa kreativa människor är att de inte kan göra detta på ett mysigare vis....alltså själva utställningen. Trångt och O inspirerande. Visningen var (ni får ursäkta) så tråkig att vi lämnade och orkade inte ens titta klart. Men HALLO var fanns accessoarerna, detta hade väl lyft en hel del. Mannekängerna, de flesta ville nog vara någon annan stans och många kläder satt så illa och näääää jag ber om ursäkt men efter 25 i branschen har jag i alla fall större krav på en visning. En topp och ett par byxor... det krävs mer på en visning.  Man skall väl bli glad och inspirerad. Ja,vi blev det inte i alla fall......nu säger jag inte att allt var dålig & fult bara så ni vet det! Men det kunde varit bra mycket bättre. Jag är i alla fall jätteglad över den fina boken med all information och skall försöka beta av de flesta företagen i bygden.
Idag skall jag börja tvätta, lägga fram, mixa & matcha så jag tar med mig minimalt med kläder & prylar på semestern. Vi har en stor ryggsäck ihop och jag en liten som handbagage.
Plocka fram böcker och akvareller. Så det är bara att sätta igång. 

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar