söndag 12 juni 2011

En fullbokad helg är till ända

Oj, vilken helg! Firade mamma i dagarna två. I fredags hade vi damlunch med 5 av mammas väninnor. Vi startade med en lättvins jordgubbschampagne i rosa med jordgubbar. Damerna är ju väldigt måttliga så halva flaskan blev kvar men den kan jag verkligen rekommendera. Efter det var det en grekisk kyckling med fetaost och oliver. Så här års är ju färskpotatis ett måste och en fräsch sallad. Till kaffet blev det mammas jordgubbstårta och härliga diskussioner och mycket skratt. Mamma och moster Bibbi var så lyckliga när du vandrade hem efter några timmar. Igår var det lunch igen där jag och kusin Eva  med barn & barnbarn hade fixat varmrökt lax, potatis, romsås & sallad. Och två fantastiska jordgubbstårtor till dessert. Blommor och uppvaktning och mammorna blev sen hemkörda trötta & lyckliga. 
Vi fortsatte på 40 årskalas utanför stan och hade jättetrevligt. Var hemma kl 03 00 då vi fick vänta på taxi i över en timma. Nya härliga människor. Kanonmat och mycket skratt. Nu har Stefan fixat ett nytt segel till "uterummet" så nu blir det laxsallad till lunch efter min 6 km långa promenad med Lena och schäfern Vicke.
Sonen som vi inte ser så mycket av har kommit hem för att äta med oss och sen skall jag slappa och bara vara nöjd att jag har gjort allt detta i helgen. Nu börjar en ny härlig vecka med fler härliga möten. Tjoho

3 kommentarer:

  1. Vilka fina änglar! Sökte bilder på änglar och hamnade här. Vill skriva några ord om en kär vän som dött, men helst vill jag sätta in en bild utan så mycket bröst - hon hade bl.a bröstcancer. Ska leta lite och sätter jag in en av dina bilder länkar jag förstås.

    SvaraRadera
  2. Hihi, nu såg jag att ni ätit grekisk mat häromdagen - kul!

    SvaraRadera
  3. Hej igen Katrin!
    Hittade en fin ängel med ett stort rött hjärta hos dig som jag satte in! Titta in idag på min blogg får du se.
    Kram!

    SvaraRadera