tisdag 19 april 2011

Tacksamhet

Just nu läser jag en bok om tacksamhet som jag bl a fick av min vän Pia som bor i himmelen nu. Ja, jag känner en oerhörd tacksamhet. I boken läser jag mer om att komma ihåg att känna tacksamhet. Att bara kunna ställa ut i Stockholm, hyra ett galleri, låna en lägenhet & ha en massa gamla vänner här. Jag säger ödmjukaste TACK!.Startade dagen med att ställa klockan på 7 30 & titta på min gamla kompis Mats Pehrsson på svt som numer eller sen rätt lång tid tillbaka jobbar som konstnär i New York. Känner en sådan stolthet över honom.  Kolla här: Mats Pehrsson konstnär  
Igår var jag ute med en väldigt god, gammal vän och åt indisk mat. Vi talade om  livet och hur viktigtdet är att leva här och nu. Annika som drabbats av Parkinsson sjukdom alldeles för ung, hon vet hur viktigt det är att göra det man vill. NU!!! Läs  hennes blogg här. Mr Parkinsson 
Ikväll skall jag hem till en annan gammal vän, "schlagerkungen" det brukar bli väldigt tidigt, alltså på morgonen.
Där lever vi också som att varje dag vore den sista och vem vill sova bort den....det vore ju hemskt!! Imorgon är en annan dag kan man ju säga!!
TACKSAMHET alla......kom ihåg det! Ljus & kärlek till er alla! 








































































1 kommentar:

  1. Helt riktigt Katrin, man får inte glömma av att vara tacksam, för alla små saker i livet, goda vänner, fin änglar, mjuka barn och vackra blommor och allt annat som livet serverar, massa glitter och fnitter tillbaka till dig
    Kram helen

    SvaraRadera