fredag 21 oktober 2011

Känner mig så lyckligt lottad.

Tack Malin & Marie på etc för jättetrevlig kundkväll.  http://www.etcweb  God mat & jättekul! Tack min gamla vän "Melitta" för mycket fniss av alla gamla tokiga minnen. De gången vi planerade att köpa posten var en utopi. Idag hade det varit fullt möjligt?  Det är kul att ha kul och jag känner att jag har mycket mer skratt i mig nu för tiden. Kan t o m skratta åt mig själv, vilket är svårt i bland. Lite trött efter mässan har jag varit denna vecka och att vila känns lite som jag hinner just nu. Måste idag göra klart min tavla till alla vernissageinbjudningar och fota den. "SISTA MÅLTIDEN" fritt efter mig. Den är den största tavla jag målat och jag känner mig så nöjd. Min utställning har inspirerats av alla mina minnen från mina första möten med "Jesus" då jag var liten, älskade min fröken som läste högt ur "Marias lilla åsna" & "Maria & barnet". Jag älskade detta och känner nu när jag målar detta på mitt sätt med mina änglar att jag får slå upp mycket som jag undrar över, som jag bara kommer ihåg lite uttryck från. Maria Magdalena hette inte så utan Maria från Magdala...hon som hittade graven tom. Ja, min utställning har mycket humor och min tolkning kan nog bli besvärande för några. Tavlor som "Låt barnen komma till mig", "Ovan där", "Uppståndelsen" ""Sista Måltiden" som jag då lagt till "Första Måltiden" till, "I väntan på ...."  & "Frälsarinnan är ko-ommen" är också  helt klara. Liksom "Änglar de sjö-öngo". 
I nästa vecka har vi bröstcancergala, där jag skall vara konferencier och idag skall vi bli fotade av Borås Tidning och jag som ser ut som en fontän i hela höve´t? Vakande av att håret spretade åt alla håll. Galan i vilket fall är fullbokad och vi har inte en plats kvar. KUL! Vi har så fina priser som alla företag har skänkt och det skall bli fantastiskt kul! att genomföra denna kväll igen. Förra året fick vi in 80 000:- i år har vi målet på 120 000:-. Planerar alla lotterier, aktion och vilka priser som skall gå till vad? Många, många timmars arbete blir det. Jag har målat och skänkt en tavla och tack Eva på Wahlströms konst för du skänker ramen till tavlan.
Idag är det sol inne, sol i hjärtat och sol i sinnet.
Denna tavla heter "Jesus Amalia"

4 kommentarer:

  1. Tack själv Skoglund för fnissen. Färden hem till skogen gick utan missöden. Inga älgar, rävar, rådjur eller elefanter på vägen.

    Thank god it's Melitta

    SvaraRadera
  2. P.S Det finns ingen möjlighet att jag får vara med på din blogglista, Katrin...?

    SvaraRadera