onsdag 9 mars 2011

En ny ängel i himmelen.

Vaknade av telefonen igår morse.Det var lilla mamma som meddelade att min mosters man somnat in. Det griper alltid tag i hjärtat när någon lämnar jordelivet. Jag går upp, tar på mig, går ner i köket mig så ringer det igen.....ja, hej de e´mamma jag skulle bara säga att mosters man har dött. Ja, mitt i allt så blir man ändå full i skratt när hon inte kommer ihåg att hon ringt för 5 minuter sedan. Lilla mamma. Vi lever ju inte för evigt och är man över 80 år så känns det att det är livets gång men man vill ju att himlen skall vänta ändå. Många försvinner runt omkring mig och det är tur att jag tror på änglarna. Då är det ju bara slut på jordelivet. Man sitter där på ett moln och viftar på benen, utan smärta. De ska va´ gott å leva......lev idag alla ni där ute....denna lilla ängel målade jag till en nära vän som bor i himlen nu...............jag saknar henne så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar