fredag 12 april 2013

Kroppen, knoppen & själen

Ja, för att man ska må 100 så krävs att allt är i balans så är det i mitt liv just nu men jag mår rätt bra ändå typ 90. Möten med Kära mammas handläggare och andra stelbenta personer tär på mig. Jag har på 6 dagar lagt 20 timmar på mamma och det tar på krafterna. Nu har vi bytt till privat hemtjänst och det känns så bra. Jättefin personal och det blir kanske max 5 personer som kommer gå till mamma istället för 28 olika. Privat vård, skola och omsorg går egentligen helt emot mina värderingar men nöden har ingen lag.  Allt detta ringande och fixande tar på mitt företag och det blir lidande....tack gode gud att jag har min ängel Alexandra i ateljén nu så vi kan skratta åt eländet! Hon fixar mycket löpande, packa kort, montera bilder och så vidare.

Jag håller på med ett så roligt projekt just nu. Jag målar Gudinnor. Gudinnor som bor i oss själva. Det kommer att komma som en ny kortlek till hösten. Mycket humor men med stort allvar samtidigt. Det blir många målningar nästan 50 stycken. Mina änglar och gudinnor  gör mig så glad.

Servetter år också på G och snart får jag provtryck. Allt är så spännande. Så är det dax att måla för nästa års almanacka och fixa en ny familjekalender. I augusti ställer jag ut på Formex och det känns så spännande.

Jag är också ute efter fler återförsäljare med fina butiker där de säljer allt möjligt. Livsstilsbutiker & blomsteraffärer. Så hör av er om ni vet någon i vårt avlånga land. Söker också en agent. Denna vecka har jag fått två nya butiker och jag är så TACKSAM.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar