måndag 22 april 2013

Änglavecka!

Vilken härligt helg jag haft, trots att jag varit väldigt trött! Målat på mina Gudinnor,de börjar ta form men är är det mycket jobb kvar. Den skall innehålla 48 kort med texter till.Just nu är det fokus på bilderna men texterna snurrar i huvudet och jag skriver ner alla tankar.
Vi började helgen på restaurang La Copita i Borås med kompisar och vår son & hans tjej. Vi åt jättegoda tapas och var helnöjda. Satt i solen i lördags och bara njöt av vädret och vilade. Eftersom vi ska ha LOPPIS på lördag kom Arvid & Emma och fixade i källaren lite. Så det bara är att plocka ut sakerna på morgonen. Alla samlare brukar dyka upp en timma tidigare så nu sätter vi upp rep i alla ingångar för alla skall ha samma chans att fynda. Många grannar är med så vi blir minst 5 hushåll som har LOPPIS och vi står för fika & korvgrillning. Jättekul. Söndagen gick i vilans tecken och vi hade middag för mamma i trädgården. Grillade faktiskt både lördag och söndag. LYX. Nu börjar vi leva i vårt "extra" rum igen. Trädgården. Uteplatsen är inte klar ännu det är lite för tidigt. Efter förra årets regniga sommar måste jag sy nya överdrag till alla dynor de blev svart/prickiga nämligen.
Jag börjar måndagskvällen med middag på Prickig Katt i Göteborg, det skall bli så spännande att träffa kvinnor jag aldrig träffat tidigare. Imorgon kväll kommer en kompis som skall till NY och då skall jag tipsa om mina favoriter men kom på att jag inte varit där på 6 år nu så mina tips kanske inte är så himla bra längre.HAHAHa. På torsdag skall jag till Göteborg igen och vara på butik "Caring" och ha lite vernissage och visa mina änglar....och sen är veckan slut. 
Formex i Stockholm & Öppet Hus i Jönköping så blir det mycket jobb innan med alla nya produkter som skall fram. Nu gäller det fokus på måleriet så produkterna börjar ta form. Nya almanackor, servetter, brickor, kort & kortlekar......nu gäller det att jobba på. Så nu hinner j
ag inte sitta här och blogga.
Ha en skön vecka...vi hörs säkert.
"Himmelsk Jordad" en tavla som betyder jättemycket för mig.
Jag är Himmelsk Jordad just nu. Tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar