måndag 30 april 2012

vad FAN händer med äldervården??

Jag sa till Stefan kl 9 30 idag Åhhhh vad skönt att inte mamma har ringt, då har hon kommit iväg på sin dagverksamhet som hon älskar. Hemtjänsten skall komma 8 30 och se till att hon är redo för färdtjänsten
kl 09 10. !Klockan 10 20 ringer de från dagverksamheten och frågar efter mamma......VAR ÄR HON?
Dagverksamheten ringde mamma, jag ringde hemtjänsten....som då fick gå till mamma igen så hon inte låg död för hon skulle gå in i badrummet och göra sig i ordning för att åka iväg när de var hos henne tidigare på morgonen. Då är det så att, jodå hon hade åkt färdtjänst och sagt till chauffören att du kan släppa mig här??? på fel sida huset .....en dement människa.......hallo......detta gjorde att när hon stod där så kom hon inte ihåg vart hon skulle.....så hon gick hem....3-4 km. Varpå hon var helt slut, alla vi har ringt, undrat etc......men har inte färdtjänsten nå´n jävla utbildning på att dementa människor kan verka hur okey som helst. Jag är så jävla trött på hela skiten nu...detta som skulle underlätta har blivit en oerhörd belastning. Ingen tar något ansvar och det blir lite som det blir. På onsdag är jag med i Borås Tidning och berättar om hur det går till och efter detta känner jag att det är än viktigare att "bråka" så det blir någon förändring. Nu har mamma legat hela dagen och är helt utmattad och helt förtvivlad för hon ställt till det så. Det är ju för 17 inte hennes fel. Nu är det krafttag som gäller i Borås kommun, taxi Borås & hemtjänsten. Börja ta ansvar, jobba med hjärtat och inte i pengar. Jag lovar att vi kan tjäna pengar på så vis. Nu är alla "gamla" pengar...............fy fan.
På onsdag har jag väl hela dagen uppbokad med telefonsamtal till ansvariga i kommunen, hemtjänsten osv....
Jag uppmanar i tidningen att ALLA som har äldrevård till sina anhöriga skall begära ut listor det kommer aldrig bli någon förändring om vi inte reagerar UPP TILL KAMP......
Grattis Borås Kommun nu får ni att göra!!!
Tack gode gud att jag har min ÄNGLAR som just idag ger mig överflöd av energi så man orkar!

1 kommentar:

  1. Oj, sicket elände - tur att det slutade bra för din mamma i alla fall!
    Här brukar de ofta visa fotografier på äldre som saknas på TV. Flera gånger i veckan faktiskt, så det är otroligt vanligt att de kommer bort. De kan ju skada sig oxå! Svårt för andra att veta att en äldre som går kan behöva hjälp, så det hela kan sluta riktigt illa. Bra att du säger till på skarpen, Katrin!
    Ha en trevlig första maj och en fin vecka!
    ☼☼☼

    SvaraRadera