lördag 21 april 2012

Fågelliv

Tjoho......Är nu ägare till denna underbara fågel som
http://www.maleri.rigmoringmarsson.se gjort. Jag är så lycklig över min fågel som är gjord i keramik.I flera lager och hela kroppen är fågelns liv. Därför namnet fågelliv. Rigmor gör så underbara tavlor och fantastiskt måleri. Vi hade en härlig stund i min ateljé igår. Fina samtal, viktiga samtal. I veckan har jag har beställningar på tavlor och skall jobba lite med webshopen, lägga in lite nya produkter. Jag jobbar bara 3 dagar nästa vecka sen åker Stefan & jag till Köpenhamn. Vår stad!
 Jag bråkar ju också OM hemstjänsten i Borås kommun. Det är bara början och det är viktigt att veta att jag inte bråkar med personalen utan hela äldrevården. Fredirik Rainfeldt kan ju tycka att vi har ETT toppen äldreboende i Borås stad men det är ett och det är inte bara att ringa och säga att man vill bo där. Mamma är ju pigg i kroppen och ordnar allt själv...nästan. Jag får nu börja ta över räkningarna men hon håller sig fräsch, promenerar & lagar mat. Hittar till de flesta ställen och handlar själv men närminnet är noll så många samtal blir det. Jag älskar lilla mamma överallt på jorden men det blir påfrestande och om nu hemtjänsten skall vara social och titta till henne 20 minuter 2 gånger om dagen så skall väl de för sjutton göra det. Då är väl 8 minuter inte acceptabelt. Nu skall vi verkligen ta tag i politiker i Borås kommun och diskutera detta så alla ni som har bra & konkreta fall, maila mig så vi har mycket att ta på. Fota hos era gamla när ni inte är nöjda med städning, tvätt etc. Kräv ut listorna varje månad och kolla hur många som varit där och antal minuter.  Det är så lätt att utreda men sen blir det ingenting. Oj nu går jag igång igen. Men var finns kärleken och medmänskligheten? Grrrrrrr
Ljus och kärlek till er alla där ute! Upp till kamp!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar