lördag 10 mars 2012

Melodifestivalen, målarkurs & 60 årskalas!

Vaknade tidigt idag och hade ingenting på agendan. Låg och filosoferade lite. Tänkte positiva tankar och att jag ska ha en skön dag. Helt plötsligt kom jag på att jag har målarkurs idag....och sen fyller Carlsson 60 år och igår var jag och köpte olika upplevelser till henne. Jag kan skriva dem här för hon har inte fb och för övrigt har hon nog annat att tänka på idag. Vi har lagt ihop så hon får en tai massage, en iransk ansiktsbehandling, en indisk lunch & en japansk sushilunch. Väldigt internationell present...eller hur?

Melodifestivalen spelar jag in och kollar på imorgon bitti så kan man spola över det som inte är så kul. Jag hoppas att Loreen vinner och jag tror jag skall lägga 10 eller 20 röster på henne. (har ALDRIG röstat innan ). Igår hörde jag en intervju med henne och hon verkar så himla äkta.

Igår var en lugn dag. Fika med Mama Shiva och sen besök hos mamma som hade fullt upp med att läsa sin agenda för kommande veckor ungefär i en och en halv timma. Om & om igen.  Jag delar detta med min mamma här på bloggen för det är viktigt att vi stöttar varandra som har demens i familjen. Min fantastiska mamma som hjälpt mig och funnits där i alla år. Nu finns jag för henne och är hennes trygghet men jobbigt är det när hon låter som en upphakad skiva. Lilla mamma du är så fin men annorlunda. 

Ha en skön dag alla. Nu skall jag MÅLA !!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar