tisdag 13 mars 2012

En underbar resa i min kropp & min själ!

Jag ställde en fråga på Facebook som löd:
- Är det någon som vet ett retreat man kan åka på. Kände att jag var så trött & behövde vila. Jag fick många fina svar men inget som föll mig i smaken riktigt. Plötsligt gick jag in under "evenemang" och helt plötsligt hade jag en inbjudan på ett Gudinneretreat på Mundekulla kursgård i de Småländska skogarna & jag bara kände DIT SKA JAG!
Här kommer ni att få en liten berättelse hur min retreat var men allt det jag har med mig är svårt att skriva i ord men en sak kan jag säga att detta är ett av de bästa jag gjort i mitt liv.

 Elva underbara dagar, där vi var i tysthet från klockan 22 till klockan 16 dagen efter. Bara det var fantastiskt! Mina egna sinnen fick känna och jag kände att mycket kom till mig utan talet! Spännande!
Insikter, tacksamhet och otroligt mycket kärlek! En innerlighet! Tid....vi hade så mycket tid trots ett rätt fullspäckat program men i tystnaden kommer tiden. Här kände jag att tiden var min vän!

 Naturen var magisk precis som tystnaden! Här upplevde jag Moder Jord!
Att gå och känna in naturen, dofterna och bara se allt vackert som började slå ut.
Jag satte mig på en sten och sjöng för full hals. Det var bara naturen & jag.

Vi hjälptes åt att göra mat och det blev härliga måltider med vegetarisk mat. 
God anda och en djup gemenskap skapades mellan oss.

 Anitas underbara potatisar som hon skalade med små hjärtan på. Snacka om kärlek! 
I tystnad känner man maten, smaken & njuter av  varje tugga. Man är liksom mitt i sig själv.

 Här i denna underbara "guldhörna" bröt vi tystnaden varje dag med en god kopp te & fika. Där delade vi också med oss av våra upplevelser från morgonens yoga och alla fantastiska meditationer och tankar vi upplevde varje dag. Min pappa hade fyllt 87 år den 25 februari och det var så fint att få dela med mig av honom. Min fantastiske pappa.....som jag alltid fick vara bäst för. Hade jag dåliga resultat på proven i skolan så sa han alltid: Det gör väl inget jag vet att du kan mycket bättre. 
För honom var jag alltid bäst och vad jag önskar att alla barn skulle få känna så i livet.
 
 Magiska Moder Jord mitt i Småland! Jag är så fascinerad av alla träd som grenar 
sig både uppåt & nedåt. Långt ner i våra rötter & långt upp i universum.
 
 Himlen så oskyldigt blå!

SOLHUSET!

Här i denna underbara sal  "solrummet" upplevde vi morgonens gudinneyoga & de mest fantastiska vägledda meditationer. Sång och dans! Roliga och härliga stunder! Här vilade vi & solstrålarna glittrade i våra ansikten, vi dansade, ibland ut på terrassen och bara njöt. Jag trodde väl aldrig i mitt liv att jag skulle dansa frigörande dans eller magdans med ååååååå.....va´kul det var! På kvällen, innan vi gick tillbaks in i tystnaden avslutade vi också här med sång, dans och meditationer!

 Änglamarken eller himlajorden om du vill! 

 Jorden vi ärvde men hur tar vi hand om den?

Tala med Moder Jord på Holy woods...de ni!
 Trappor med stockar från Mundekulla!

Vackert hantverk. På Mundekulla var allt ett hantverk!
 Nu vaknar naturen och solen går upp............

 Liv.....Lev Livet! Tacka! Tacksamhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar