onsdag 7 mars 2012

Jag stod på berget som en urkvinna....

.....när jag födde Arvid idag för 21 år sedan! Hur kunde det bli så här. Idag fyller han 21 år och då för 21 år sedan hade jag redan varit uppe på BB vid den här tiden men fick åka hem igen då värkarna slutade. Stefan tyckte det var bra så kunde han ta några bilder på modeller som var bokade. Jag var livrädd här hemma för man visste ju inte hur det skulle kännas men vid lunch kom Stefan hem och vi åkte upp till förlossningen där. Efter ett härligt bad med en skållhet dusch som värmde magen gick det riktigt fort att öppna upp. 
Arvid kom till världen ca 17 30.
Var 49 cm lång och vägde 3290 gram. Min lille "stråle". 
Han har varit helt underbar och jag är så tacksam att jag fått uppleva detta.

A
 I vilket fall var förlossningen häftig och efter lustgas blev jag en urkvinna som stod på ett berg och vrålade med en röst som lät som det bullrade i kroppen på mig. Jag kände mig så stark och jag stod högt uppe på berget, allt var grönt och vrålade ut över havet! WOW! Det var så häftigt att få känna sig ett med Moder Jord. Vi skulle få träna på att ta fram urkvinnan i oss när vi föder. Det skulle hjälpa många tror jag! 

Idag skall vi ha kalas och som vanligt blir det över 20 personer. Arvid skall göra egen tomatsoppa och varmt bröd med mosarella. Jag kompletterar med lite matvete sallad, varma morötter med olja och honung och hummus. Vid sidan om kalkonkött med chili. 
ARVID darling GRATTIS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar