fredag 23 december 2011

Njuter, ingen panik!

Grönkålen på spisen, köttbullarna klara (typ väldigt små pannbiffar) prinskorven klippt och mannen gör Jansson om en stund. osv osv. Goda julsalladen är på gång med granatäpplen, äpplen , apelsiner och fikon i.  Klockan 17 kommer "dan före" gästerna som vanligt en tradition på 20 år. Mysigt! Igår kom Idéguld förbi med en bukett Ranunkler och pepparkakor som är gjorda efter pappas ängel. Lycka för mig! Lilla pappa finns alltid med mig och det känns så härligt! Men idag värker hjärtat! Jag saknar honom så! Han var min stora support och såg alltid livet från den ljusa sidan. Han såg allt gott i människor & tog sig tid med alla! Åhhhh mitt hjärta! Nu har jag ömkat lite och tänt ett ljus vid han kort.
Tomteskåpet är i ordning, det är de enda pysslet vi har förutom Stefans hemma gjorda granar och ljuslyktor i fönstren som glittrar så himla fint! Tallris att sätta i vår kopparbunke på en piedestal skall inhandlas idag. Julklappar till sonen är det enda vi köpt & almanackor till mamma! Vi önskar oss ingenting Stefan & jag. Vi har allt som vi behöver och jag är så tacksam att jag är nöjd med det. Kanske skulle ha ett köpstoppsår igen som vi hade för fyra år sedan och det gick hur bra som helst! Man samlar och samlar hela livet sen dör man. Konstigt men det klart vi måste ju leva på något  så det är tur att vi gillar att ha vackra kläder, smink, smycken, tavlor, och att ha det fint hemma annars skulle världen stanna. 
GOD JUL alla & försök att ta det LUGNT! Vi finns hemma om någon känner sig ensam så räcker nog skinkan till er med! Tjoho!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar