onsdag 15 februari 2012

Hemhjälp, influensa & vila

Så här skulle jag vilja känna mig nu men det är inga bensprattel för min del. Ligger här med influensa och orkar inte mycket mer. Lite bättre och rösten är tillbaka men helt matt. Håller också på mitt i allt detta att fixa hemtjänst åt min lilla mamma som inte vill men nu är det så att jag måste bestämma detta. Så från och med måndag kommer hon få besök 2 ggr om dagen. Har ringt runt för att se vilket val man skall göra.....men det blir nog kommunen i alla fall för de två privata jag ringde hade inte mycket att komma med? MEN URSÄKTA MIG????? "Med omtanke" hade en växel så man trodde det var 3000 anställda och när man väl gjorde valet så kunde de ändå inte svar och sen när de ringde upp trodde jag jag hade kommit till en telefonförsäljare! Jag kollade också "Hemtrevnad" och ville då ha en bra information vad de gjorde och varför jag skulle välja dem......kontinuitet.....var ungefär det jag fick till svar....jaha? Så? Man skulle vilja ha detta och detta lovar vi. Vi är bäst på detta, detta är vår styrka.....osv.... Om jag har krav?
Självklart det är min mamma det gäller. Det är så många kontaktpersoner, så mycket olika folk, kommunen kan inte alltid koppla, meddelanden kan inte alltid lämnas, inom kommunen kan de inte koppla telefon till varandra utan man får ringa upp nya nummer hela tiden.....hallo vi lever 2012. När man väl får tag i rätt person är de flesta väldigt gulliga. Men det vore toppen om jag fick 1 person som ordnade allt åt mig. Nu har jag 5 olika telefonnummer till mina kontaktpersoner sen har de andra jag skall ringa. Pust......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar