fredag 20 maj 2011

Så länge solen ler......

....är det härligt att vakna. Igår var jag och föreläste för 25 fantastiska kvinnor på Trygghetsrådet. Arbetslösa av en massa olika omständigheter. Men det var glädje och massor av kärlek i lokalen. Vi hade så kul.
Trygghetsrådet är toppen med alla sina kontakter & coacher, de är annat än fas 3 de. Här låtsas de inte utan här är det oftast väldigt konkret. Livet & klivet känns lättare efter en sån kväll. Träffade tre tjejer från Haléns som fått gå för katalogen skall göras i Stockholm. Gud vá bra att allt blir så mycket bättre i Stockholm. Ibland brukar jag säga till mina vänner där uppe. Bara för man bor utanför tullarna behöver man ju inte vara precis dum i huvudet. Kanske hade räckt med lite inspiration & coaching på plats.
När jag jobbade på HM så var de smarta nog att ta med sig "boråsare" upp i flera år som jobbade med katalogen. Ibland kan även Boråsare vara bra. Jag undrar ibland om man är Boråsare & flyttar till Stockholm blir och är man bättre då? Odd birds som är jätte"hotta" nu, bor och verkar ute i Tranemo. Underbart!
Man kan vara trendig och duktig ute på vischan. Att ha naturen runt sig och få kraft därifrån och till råga på allt göra en toppenkollektion!!! Men dessa mysiga, kreativa tjejer från Haléns lycka till, ni har fått nya möjligheter i era liv! Lycka till Haléns, hoppas ni får igång buisnessen! 
Idag skall jag börja måla igen.....jag skall fullkomligt gå loss i färg. Tjoho!!!
Jag är så lycklig att jobba för mig själv. Tack världen!!!
Dagen 3 kort bli inget offer (tyck inte synd om dig själv), skratta de förlöser mycket & vila de är du värd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar