torsdag 27 juni 2013

Semester

Här ligger jag och väntar på att Stefan ska vakna! Idag ska vi äta Kapten Costas fantastiska frukost enligt honom själv. Vi ska också hyra en av hans fantastiska jättebilliga bilar också enligt honom själv. Jag ska "stjäla" en citron på hans fantastiska citron träd (enligt mig själv) och göra gott citronvatten.



Grekland är underbar i sin arkitektur och inredning! Vi har 2 "badrum" i denna något udda studio vi hyrt. När man öppnar dörren in,



slår den i tvättstället som inte fick plats på ngt annat sätt utan mitt i dörren. Taket ( vi bor högst upp) blev aldrig klart i badrummen så det är lite "skum" insprutat lite här och där. Håligt med lite isolering.



Rummens tak är av furu och håller nog i 1000 år!




en underbar rosa galon säng gavel på en plastig masonitmöbelskiva.



Terasserna eller jag skulle kalla dem minimala ballkonger, då är man ju glad om det får plats lite möbler på dem!



Detta är charmen med Grekland, det blir vad det blir. Grannen har en ytterdörr som är 40 cm bred. Den är ju inget gör mig kan jag säga! Kapten Costas är så stolt över sitt hotell. Igår var vi i byn (2 minuters väg) och åt fantastisk mat. Vi älskar när man får kolla i grytorna och peka. Zucchini Flowers, zucchini med spenat, gratinerad ned 3 olika ostar, tupp i vin och en grekisk sallad sköljdes lätt ner med Retsina! Vi delar och provar på ny mat hela tiden



Här är en ny Retsina vi aldrig sett på ngn annan ö? God! Nä, mu ska jag väcka Stefan och gå ner till Kaotenen och käka hans fantadtiska frukost! Rapport kommer!


Calemera!

- Posted using BlogPress from my iPhone








Location:Skopelos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar